Hürriyet

16 Şubat 2012 Perşembe

Yeşil mercimek yemeği veya çorbası :)



Yeşil mercimek benim en sevdiğim baklagilerdendir hem çok besleyici hemde lezzetli olması nedeniyle genelde diyet yaptığım zamanlarda daha çok tüketiyorum.İçindeki diyet lifleri vücuttaki zararlı maddeleri içine hapsederek vücuttan atmamızada yardımcı olur.Ayrıca hazımsızlık  sorunu olanlarına sık sık tüketmesinde fayda var.Demir eksikliğinede bire birdir.Mercimeğin faydaları saymakla bitmez ...Kısacası bol bol mercimek tüketin:)))



MALZEMELER

2 Su bardağı mercimek
yarım çay bardağı zeytin yağı
1 orta boy soğan
2 yeşil biber
2 tane havuç
1 yemek kaşığı salça
1 adet tablet bulyon
2 çay  kaşığı tuz ve pul biber
6 bardak kaynar su


HAZIRLANIŞI:  Mercimekleri haşlayıp süzüyoruz. Bir tencerede yağı, küp küp kestiğimiz soğanları ve ince ince doğradığımız biberleri koyup biraz  kavuruyoruz.Sonrada küp küp kestiğimiz havuçları ve salçayı koyup biraz daha kavuruyoruz. Haşlanmış mercimekleri ve sıcak suyu koyuyoruz,tuz bulyon ve pulbiberi koyup iyice pişiriyoruz.(isterseniz içine yarım çay bardağı arpa şehriyede koyabilirsiniz.)Afiyet olsun..

6 yorum:

  1. Benim de nohuttan sonra en sevdigim baklagillerdendir. havucla beraber hic pisirmemistim, ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  2. Canım,ellerin dert görmesin,çok lezzetli görünüyor,yiyenlere afiyet olsun,sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  3. ben çok severim ana yemektir benim için ama eşime göre çorba hani ana yemek der:)
    çok güzel görünüyor ellerine sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler evet herkes farklı değerlendirdiği için bende kararsız kaldım adını yazmakta en iyisi ikisinide yazayım dedim..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...